Pasta kanapkowa z bobem i słonecznikiem

pasta ze swiezym bobem i slonecznkiemBardzo prosta do wykonania i niedroga pasta sezonowa z bobem. Dodamy też uprażony słonecznik, czosnek, natkę pietruszki i szczypiorek. To nie tylko fantastyczne połączenie smaków, ale też ogrom wartości odżywczych. Bób zdecydowanie warto jeść ze skórką, która zawiera najwięcej składników odżywczych. Zawiera potas, fosfor, wapń, cynk oraz rozpuszczalny błonnik, charakteryzuje się niską zawartością sodu. Pasta polecana przede wszystkim na śniadanie, na kanapki. Continue reading

Co to jest dieta ubogoresztkowa?

zapalenie jelit dietaDietę ubogoresztkową stosuje się u osób, które mają problemy z jelitami. Jadłospis chorego powinien zawierać śladowe ilości błonnika, ponieważ podrażnia on śluzówkę zarówno jelita cienkiego, jak i grubego. Dieta ubogoresztkowa zapewnia pacjentowi dostarczenie do organizmu produktów, które są lekkostrawne, a jednocześnie posiadają dużą wartość energetyczną. Continue reading

Babeczki jaglano-kokosowe a’la Bounty

muffinki bountyPyszna, i co istotne, bardzo prosta do wykonania słodkość bez pieczenia, którą można spożyć na deser, drugie śniadanie lub gdy przyjdzie ochota na coś słodkiego.
Babeczki a’la Bounty wykonane na bazie kaszy jaglanej i kokosa, z dodatkiem gorzkiej czekolady, to zdrowsza wersja popularnego batona.
Samodzielnie można regulować słodycz masy – dodając mniej lub więcej substancji słodzącej.
Kasza jaglana jest najzdrowszą z kasz, nie zawiera glutenu, ma mało skrobi, zawiera sporą ilość dobrze przyswajalnego białka, ponadto witaminy B1, B2, B6, witaminę E, żelazo, cynk, krzem, miedź oraz lecytynę. Dzięki zawartości taj ostatniej działa korzystnie na poprawę pamięci oraz procesów myślowych .  Oto przepis: Continue reading

Dietetyczne ciasteczka owsiane bez jajek

ciasteczka owsiane najprostszeBłyskawiczne ciasteczka owsiane, w sam raz, gdy akurat przyjdzie ochota na coś słodkiego… ale oczywiście słodkiego i zdrowego. Przepis powinien zostać nazwany “na oko” – nie ma tu sztywnie ustalonych proporcji, po prostu sypiemy,  mieszamy, dolewamy aż do momentu, gdy uzyskamy zadowalający efekt. Ciasteczka za każdym kolejnym razem wyjdą trochę inne, bo można żonglować składnikami, zamiast płatków owsianych, można dodać gotowe musli, a także dowolne orzechy, kokos czy bakalie, więcej lub mniej ziaren, też samodzielnie regulujemy poziom słodkości. Całkowity czas przygotowania ciasteczek (wraz z pieczeniem), to tylko jakieś 30 minut! Continue reading