Czy oliwki są dobre dla zdrowia?

Jedzenie oliwek a zdrowieWielu Polaków zapytanych o to z czym kojarzy im się kuchnia śródziemnomorska jednym słowem odpowiada: oliwki. Nie ma się co dziwić, w końcu stanowią one doskonały dodatek do makaronów, sałatek, farszów oraz mięs, a w sprzedaży dostępne są też np. w wersji marynowanej. Od jakiegoś czasu oliwki coraz częściej pojawiają się w Twoim menu, ale doszły Cię słuchy, że nie do końca są zdrowe? Poniżej rozwiewamy Twoje wątpliwości.
Continue reading

Zdrowe chipsy z jarmużu z piekarnika

chipsy z jarmuzu przepis podstawowyBanalnie proste do wykonania, i – o dziwo – bardzo smaczne. Jarmuż, według doktora Joela Fuhrmana , autora książki “Wylecz cukrzycę, to najzdrowsza roślina na świecie. Takie czipsy, to fajna i bardzo zdrowa alternatywa dla tradycyjnych i pełnych chemii przekąsek.
Wersji chipsów jest wiele, liście można połączyć z czosnkiem, albo curry czy papryką, można wykonać także bez oleju (np. dla osób na poście dr Dąbrowskiej). Poniżej jednak przepis na wersję zupełnie podstawową. Continue reading

Pasta kanapkowa z bobem i słonecznikiem

pasta ze swiezym bobem i slonecznkiemBardzo prosta do wykonania i niedroga pasta sezonowa z bobem. Dodamy też uprażony słonecznik, czosnek, natkę pietruszki i szczypiorek. To nie tylko fantastyczne połączenie smaków, ale też ogrom wartości odżywczych. Bób zdecydowanie warto jeść ze skórką, która zawiera najwięcej składników odżywczych. Zawiera potas, fosfor, wapń, cynk oraz rozpuszczalny błonnik, charakteryzuje się niską zawartością sodu. Pasta polecana przede wszystkim na śniadanie, na kanapki. Continue reading