Owsianko-jaglanka najlepsza na śniadanie bez glutenu, bez cukru, bez nabiału

jaglanko owsianka na sniadanie najlepszaPyszne i pożywne śniadanie na dobry początek dnia. Przepisów na owsianki czy jaglanki jest wiele, mój ulubiony, został zaczerpnięty z diety 5 przemian, ale bardzo zmodyfikowany. Powstało pyszne danie, które ma właściwości odkwaszające organizm, bogate w błonnik, przyjazne dla jelit, a przede wszystkim bardzo smaczne. Ta jaglanko-owsianka, to też świetny pomysł jako drugie śniadanie. Continue reading

Ostra czyli zdrowa papryka

rodzaje-paprykiWiadomo, że warzywa są zdrowe. Zawierają różne wartościowe substancje odżywcze oraz mają mało kalorii. Dlatego wciąż słyszymy o tym, że trzeba jeść ich jak najwięcej. Oczywiście każdy z nas pewne warzywa lubi, a za innymi nie przepada. Jednak jeśli chodzi o paprykę ma ona zdecydowanie więcej zwolenników, tym bardziej że występuje w różnych odmianach. Może być słodka, ostra lub piekielnie ostra. Poza tym są różne kolory papryki, co daje ciekawe efekty podczas kuchennych eksperymentów. Paprykę można dodawać do sałatek, piec, dusić, faszerować, marynować, a także używać przypraw z niej zrobionych. Continue reading

Ból brzucha po smażonym jedzeniu

jedzenie smazone problemy zoladkowo jelitoweBóle w obrębie jamy brzusznej często okazują się sygnałem, wskazującym na pewne kłopoty trawienne lub dolegliwości żołądkowe. Jednakże niektóre niezdiagnozowane i nieleczone objawy mogą doprowadzić do poważnych, często bardzo groźnych dla zdrowia chorób i zaburzeń układu pokarmowego.

Bóle brzucha to częste u osób w każdym wieku dolegliwości, które mogą mieć zarówno podłoże nerwowe jak i chorobowe. Aby móc prawidłowo ocenić ryzyko zachorowania warto wiedzieć, dlaczego brzuch może nas boleć po posiłkach, szczególnie zaś po tłustych i smażonych potrawach mięsnych. Continue reading

Dlaczego czerstwy chleb jest zdrowszy od swieżego?

Chleb czerstwyJakie wartości odżywcze ma pieczywo? Jakie i kiedy powinniśmy spożywać? Czy chleb prosto z piekarni, jest zdrowszy czy może zdrowszy jest jednak bochenek kilkudniowy? Kiedy chleb staje się czerstwy? To jedynie część pytań, które co dziennie zadaje sobie grono osób.
Chleb to podstawowy składnik naszej diety. Jadamy go codziennie, czasami tylko zastępując bułeczkami, albo na jakiś czas wykluczając z diety na korzyść wafli ryżowych itp. Warto w tym miejscu dodać, iż w wielu dietach, istnieją jego zamienniki. I tak np. w jednej z popularnych ostatnio diet, chleb otrębowy zastępuje chleb pszenny czy wszelkie razowce. Jak więc widzimy – bez chleba trudno, jest się obejść. Jakie wartości odżywcze dostarcza chleb organizmowi oraz czy wskazane jest jeść ciepły chleb prosto z piekarni? Continue reading