Soczysta karkówka gotowana na parze

Chociaż karkówka zdecydowanej większości osób kojarzy się przede wszystkim z potrawą grillowaną, to jednak w rzeczywistości ten rodzaj mięsa można przyrządzać na wiele różnych sposobów. Karkówkę można więc nie tylko grillować podczas rodzinnych biesiad. Wyśmienite potrawy przygotujemy także z karkówki smażonej, gotowanej, a także duszonej.

Mięsa gotowane na parze są niezwykle kruche oraz apetyczne, a co najważniejsze, nie zawierają dodatku szkodliwych dla naszego organizmu tłuszczy. Karkówka duszona z warzywami w sosie również będzie zdrowym i wartościowym posiłkiem, chociaż trzeba wiedzieć, jak właściwie przyrządzać karkówkę duszoną lub gotowaną na parze. Do przyrządzenia karkówki gotowanej na parze będzie nam potrzebny specjalny garnek. W ten sposób możemy również ugotować warzywa, które będziemy mogli podawać razem z soczystym mięsem ze schabu karkowego.

W czasie przyrządzania karkówki gotowanej na parze z warzywami, musimy wiedzieć, że warzywa wystarczy dodać jedynie na około dwadzieścia minut przed zakończeniem gotowania się mięsa. Warzywa gotują się szybciej, dlatego musimy uważać, aby się po prostu nie rozgotowały. Do przyrządzenia całej potrawy będziemy potrzebować dwa plastry karczku wołowego, dwa ząbki czosnku, łyżkę musztardy oraz przyprawy: sól i pieprz. Karkówkę dokładnie myjemy i osuszamy papierowym ręcznikiem. Mięso oprószamy solą, pieprzem oraz nacieramy rozgniecionym czosnkiem.

Na koniec smarujemy je musztardą. Tak przygotowane mięso powinno marynować się przez około kilka godzin. Mięso można sobie przygotować również wieczorem, by mogło w przyrządzonej marynacie poleżeć przez całą noc. Następnego dnia do garnka wlewamy dwa litry wody, a kiedy zacznie wrzeć, układamy mięso w górnej części garnka. Gotujemy je przez około czterdzieści minut, aż mięso będzie całkowicie miękkie. Karkówka wieprzowa będzie się gotować nieco krócej – w tym wypadku wystarczy gotować ją przez około dwadzieścia minut. Karkówka gotowana na parze będzie stanowić lekkostrawne oraz mało kaloryczne danie, więc mogą je jeść także osoby, które przebywają na diecie odchudzającej.

Także schab karkowy pieczony w całości w rękawie będzie zdrowym oraz niskokalorycznym posiłkiem, który przyrządzimy bez dodatku tłuszczu. Karkówka smażona na patelni z cebulą i pieczarkami niestety jest daniem bardzo tłustym i wysokokalorycznym, tak samo jak pyszna grillowana karkówka z przyprawami. Na szczęście karczek można przyrządzić na wiele znacznie zdrowszych sposobów, dzięki czemu schab karkowy może stanowić zdrowy i pełnowartościowy posiłek, zwłaszcza jeśli mięso dodatkowo podamy z warzywami.

(Visited 1 times, 2 visits today)