Dietetyczne mielone bez bułki tartej

Pomysł na mieloneBez wątpienia wszyscy pragniemy zachować wymarzoną sylwetkę, mogąc jednocześnie cieszyć się smakiem ulubionych potraw, deserów czy przekąsek. Również dania mięsne można z powodzeniem i łatwością przygotować w dietetyczny i zdrowy sposób.

Zdrowe i smakowite potrawy wegetariańskie lub dania  mięsem drobiowym czy wołowym z pewnością okażą się doskonałą alternatywą dla osób restrykcyjnie przestrzegających diety. Takie smaczne menu warto również zaserwować rodzinie lub gościom na specjalną okazję. Świetną propozycją są zatem bez wątpienia pyszne mielone bez dodatku bułki tartej.

Jednymi z częściej i chętniej przyrządzanych na obiad potraw są kotlety mielone, doprawione ulubionymi ziołami. Nierzadko jednak, smażone na oleju lub oliwie mięso może okazać się ciężkostrawne i zbyt kaloryczne, szczególnie jeśli pragniemy pozbyć się zbędnych kilogramów.

Pragnąc odpowiednio zadbać o piękną sylwetkę warto również zrezygnować z ciężkich i tłustych dodatków, dlatego zamiast pulpetów w sosie korzystniej będzie zrobić duszone w bulionie lub pieczone na grillu bez dodatku tłuszczu klopsiki. Aby samodzielnie zrobić w domu dietetyczne kotleciki warto zapoznać się z poniższym, sprawdzonym i banalnie łatwym przepisem.

Do zrobienia mielonych bez bułki tartej niezbędne będą następujące składniki: pół kilograma mięsa mielonego (najlepiej drobiowego), 2-3 ząbki czosnku, średnia cebula, łyżeczka ziół prowansalskich, 1 całe jajko, sól, pieprz oraz łyżka musztardy stołowej (opcjonalnie). Na początek mięso należy dokładnie wymieszać z posiekaną cebulą, przeciśniętym przez praskę czosnkiem, musztardą i jajkiem. Całość doprawić do smaku solą, kolorowym pieprzem oraz ziołami i wymieszać na jednolitą masę.

Aby nadać potrawie aromatu warto odstawić mięso na kilkanaście minut w chłodne miejsce, najlepiej pod przykryciem. Po tym czasie formujemy z niego niewielkie kulki i spłaszczamy je, tworząc kotleciki. Następnie smażymy na rumiano z obu stron na niewielkiej ilości oliwy lub oleju. Podajemy z ziemniakami, ryżem, buraczkami lub jarzynową surówką. Smacznego!

(Visited 1 times, 31 visits today)