Najlepsze przyswajalne źródła witaminy B

witamina bTrzeba zaznaczyć, że witaminy z grupy B mają duży wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie, dlatego powinniśmy jak najczęściej spożywać produkty, w których one występują. Na uwagę zasługuje fakt, że możemy także zakupić suplementy witaminy B, ale spożywanie tabletek to nie to samo, co konsumowanie świeżego mięsa czy sera, tym bardziej że są one łatwiej przyswajalne. Oczywiście, kompleks witaminy B przeważnie występuje w pełnym ziarnie, wątrobie, drożdżach winnych oraz w warzywach i owocach.

Jakie są najbardziej przyswajalne źródła witamin z grupy B?

  • Witamina B1 (tiamina) – ziemniaki, wieprzowina, wątroba, nerki, orzechy brazylijskie, drożdże, płatki owsiane, groch, zielone warzywa liściaste, pełnoziarniste pieczywo, nasiona dyni, słonecznika i sezamu, fasola i brunatny ryż.
  • Witamina B2 (ryboflawina) – przetwory mleczarskie, jaja, drób, ciemne pieczywo, mięso, podroby, ryby, fasola, groch.
  • Witamina B3 (niacyna) – wątroba, mięso, drób, nasiona roślin strączkowych, ryż, ziemniaki.
  • Witamina B4 (cholina) – żółtko jajka, móżdżek, serce, orzechy, zielone warzywa liściaste, wątroba, warzywa strączkowe, drożdże, lecytyna.
  • Witamina B5 (kwas pantotenowy) – pełnoziarnisty chleb, suszone owoce.
  • Witamina B6 (pirydoksyna) – kapusta, groszek zielony, kalafiory, marchew, szpinak, ziemniaki, kiełki pszenicy, mleko, drożdże.
  • Witamina B7 (biotyna) – wątroba i nerki, sery, arbuzy, banany, melony, grejpfruty, brzoskwinie, otręby, cebula, groch.
  • Witamina B8 (inozytol) – mięso, wątroba, owoce cytrusowe, drożdże, pieczywo, jaja.
  • Witamina B9 (kwas foliowy) – szpinak, nać buraków, kawon, dynia, kapusta, ziemniaki, mleko, jaja, wołowina, groszek zielony, marchew, pełnoziarnisty chleb, kasza jęczmienna, drożdże.
  • Witamina B12 (kobalamina) – wątroba wieprzowa, nerki wołowe, nerki wieprzowe, śledź, makrela, łosoś, pstrąg, mózg wieprzowy, ozór wołowy, flądra, dorsz, mózg cielęcy, wołowina, baranina, cielęcina, żółtko jaja kurzego, sery żółte.

Z pewnością, bardzo ważne jest, aby naszemu organizmowi dostarczać właściwe dawki witamin, ponieważ ich niedobór może skutkować, np. problemami ze snem, wypadaniem włosów, stanami depresyjnymi czy spowolnieniem metabolizmu. Jednakże to nie znaczy, że możemy przyjmować witaminy z grupy B bez umiaru, bowiem ich przedawkowanie również może nieść za sobą uciążliwe skutki, np. nudności, biegunkę lub bóle nóg i rąk.

(Visited 1 times, 2 visits today)

Warning: file_put_contents(): Only 0 of 40894 bytes written, possibly out of free disk space in /home/reklama/public_html/489.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Ac/ObUtils.php on line 430

Fatal error: Uncaught Exception: Comet Cache: failed to write cache file for: `/najlepsze-przyswajalne-zrodla-witaminy-b/`; possible permissions issue (or race condition), please check your cache directory: `/home/reklama/public_html/489.pl/wp-content/cache/comet-cache/cache`. in /home/reklama/public_html/489.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Ac/ObUtils.php:435 Stack trace: #0 [internal function]: WebSharks\CometCache\Classes\AdvancedCache->outputBufferCallbackHandler('<!DOCTYPE html>...', 9) #1 /home/reklama/public_html/489.pl/wp-includes/functions.php(3729): ob_end_flush() #2 /home/reklama/public_html/489.pl/wp-includes/class-wp-hook.php(286): wp_ob_end_flush_all('') #3 /home/reklama/public_html/489.pl/wp-includes/class-wp-hook.php(310): WP_Hook->apply_filters('', Array) #4 /home/reklama/public_html/489.pl/wp-includes/plugin.php(453): WP_Hook->do_action(Array) #5 /home/reklama/public_html/489.pl/wp-includes/load.php(679): do_action('shutdown') #6 [internal function]: shutdown_action_hook() #7 {main} in /home/reklama/public_html/489.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Ac/ObUtils.php on line 435