Dieta na depresję

jedzenie w depresjiOgromne zmiany cywilizacyjne i ekonomiczne oraz rosnący postęp technologiczny, które są świadectwem i faktem ostatnich dekad sprawiły jednocześnie, że zmienia się charakter uczestnictwa człowieka w tak szybkim tempie życia. Konieczność przystosowania się do zmieniających się zasad uczestnictwa, przyswajania i odnajdywania się w nieustannych nowinkach, a przede wszystkim konieczność dążenia do zapewnienia sobie bytu w coraz droższym świecie może powodować w osobach wiele frustracji, obaw i lęków. W pogoni za karierą i sukcesem, który to pęd zawsze obarczony będzie ogromnym stresem, choćby przez fakt ogromnej konkurencji, czy nastawienia na zyskowność i efektywność, można bardzo łatwo zapomnieć o własnym życiu i zdrowiu. A na objawy negatywne nie trzeba długo czekać.
Do najbardziej powszechnych ostatnio chorób cywilizacyjnych, których przyczyn w dużej mierze szukać można w faktach powyższych, zaliczyć wypada depresję.

Choroba ta, diagnozowana u coraz większej liczby osób, jest zaburzeniem nastroju, które wynikać może zarówno z obarczenia genetycznego, jak i traumatycznych przeżyć i silnych stresów. Objawy depresji to nie tylko przygnębienie, smutek i melancholia. Choroba ta przybiera konkretnie fizyczne postaci. Stres i lęki magazynują się w naszym ciele i mogą dawać o sobie znać pod postacią bólu mięśni i stawów, karku, głowy. Do objaw somatycznych depresji należy też zmęczenie i ogólne osłabienie, brak snu albo nadmierna senność, dolegliwości żołądkowe.
Z łagodną postacią depresji można skutecznie walczyć na własną rękę. Ważna jest przede wszystkim aktywność fizyczna, zmiana dotychczasowego trybu życia lub jego urozmaicenie i odpowiednia dieta.

Waga odpowiedniego odżywiania w przypadku oznak depresji jest nie do przecenienia. Okazuje się, że jest wiele produktów, których spożywanie może korzystnie wpływać na zmianę naszego nastroju. Do takich naturalnych antydepresantów należą bogate w selen ryby, owoce morza a także orzechy. Zawarte w tych produktach składniki usprawniają pracę układu nerwowego oraz mózgu.

jedzenie w depresjiKorzystnie na wydzielanie endorfin i serotoniny, czyli hormonów szczęścia wpływa gorzka czekolada. Dodatkowo obecny w niej kwas foliowy i węglowodany działają uspokajająco, powodując usprawnienie procesów myślowych.

Poleca się także spożywanie szpinaku i picie naturalnej kawy, ponieważ zawarta w niej kofeina uwalnia adrenalinę, zwiększającą naszą zdolność do wysiłku umysłowego. Należy natomiast uważać na żywność wysoko przetworzoną, zawierającą duże ilości tłuszczów nasyconych i glutaminianu oraz na dania błyskawiczne, powodujące pogorszenie ogólnej kondycji naszego organizmu.

(Visited 1 times, 2 visits today)

Warning: file_put_contents(): Only 0 of 40355 bytes written, possibly out of free disk space in /home/reklama/public_html/489.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Ac/ObUtils.php on line 430

Fatal error: Uncaught Exception: Comet Cache: failed to write cache file for: `/dieta-na-depresje/`; possible permissions issue (or race condition), please check your cache directory: `/home/reklama/public_html/489.pl/wp-content/cache/comet-cache/cache`. in /home/reklama/public_html/489.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Ac/ObUtils.php:435 Stack trace: #0 [internal function]: WebSharks\CometCache\Classes\AdvancedCache->outputBufferCallbackHandler('<!DOCTYPE html>...', 9) #1 /home/reklama/public_html/489.pl/wp-includes/functions.php(3729): ob_end_flush() #2 /home/reklama/public_html/489.pl/wp-includes/class-wp-hook.php(286): wp_ob_end_flush_all('') #3 /home/reklama/public_html/489.pl/wp-includes/class-wp-hook.php(310): WP_Hook->apply_filters('', Array) #4 /home/reklama/public_html/489.pl/wp-includes/plugin.php(453): WP_Hook->do_action(Array) #5 /home/reklama/public_html/489.pl/wp-includes/load.php(679): do_action('shutdown') #6 [internal function]: shutdown_action_hook() #7 {main} thrown in /home/reklama/public_html/489.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Ac/ObUtils.php on line 435