Dieta Kwaśniewskiego

dieta kwaśniewskiegoNadwaga i otyłość zaliczane są do tzw. chorób dietozależnych. Mogą one prowadzić do bardzo groźnych powikłań i schorzeń. Spożywanie produktów wysoko przetworzonych, jak również brak aktywności fizycznej stają się ich przyczyną. Są to przede wszystkim cukrzyca (1 i 2 typu), miażdżyca, nadciśnienie tętnicze oraz niektóre formy nowotworów.
Bardzo często spotykana w dzisiejszym społeczeństwie otyłość brzuszna ma duży wpływ na działanie układu kostno – stawowego naszego organizmu, co zwiększa ryzyko częstotliwości występowania urazów i kontuzji.
Niezwykle istotnym jest więc fakt, iż do odpowiedniej diety należy dobrać też właściwy rodzaj aktywności fizycznej. Prawidłowo skomponowany program treningowy połączony z odpowiednim sposobem odżywiania daje wymierne efekty, polepszając tym samym kondycje fizyczną oraz psychiczną naszego organizmu. Warto więc zasięgnąć opinii specjalistów w dziedzinie dietetyki oraz fitnessu.

Błędy dietetyczne bardzo często popełniane przez osoby stosujące dietę wraz z ćwiczeniami fizycznymi są w wielu przypadkach bardzo rażące. Mają one bowiem znaczny wpływ na sprawność mięśni, stawów oraz ścięgien oraz przyczyniają się do powstawania groźnych kontuzji. Braki odpowiednich aminokwasów, węglowodanów, kwasów tłuszczowych oraz makro i mikroelementów wpływają negatywnie na naszą sprawność fizyczną, a także zmniejszają zdolności kompensacyjne organizmu w czasie regeneracji po-wysiłkowej. Bardzo istotną kwestią jest włączenie do codziennej diety suplementów, które mogą stać się kluczowym sposobem na uzupełnienie niedoborów żywieniowych. Opinia specjalisty ma tutaj ogromne znaczenie, ponieważ długotrwałe stosowanie takich preparatów na własną rękę może doprowadzić do bardzo poważnych konsekwencji zdrowotnych. Ostatnio coraz większą popularność zyskuje dieta dr Kwaśniewskiego.

Odpowiednie połączenie diety nisko węglowodanowej wraz z regularnym wysiłkiem fizycznym daje właściwy, zamierzony wcześniej efekt. Stosując niskokaloryczny model żywienia należy pamiętać, że organizm po pewnym czasie przyzwyczaja się do tej zmiany a masa ciała staje w miejscu. Dlatego też, aby wyeliminować ten problem zalecane są regularne ćwiczenia fizyczne. W celu uniknięcia ewentualnych kontuzji należy dopasować program treningowy do indywidualnych predyspozycji. Najlepiej zacząć od 15 minut dziennie przez 5 dni w tygodniu lekkich ćwiczeń aerobowych. Następnie należy stopniowo wydłużać czas takich zajęć, aby po około trzech miesiącach dojść już do godziny ćwiczeń dziennie. Należy je wykonywać około godziny po spożytym wcześniej posiłku. Przykładowe menu możemy znaleźć na wielu stronach internetowych.

Najlepsze efekty zaobserwowano podczas stosowania zasady ”trzech trójek”. Polega ona na aktywności fizycznej minimum trzy razy w tygodniu po trzydzieści minut z taka intensywnością, aby puls uderzał około 130 razy na minutę. Najważniejszym jest, aby wybrać taka formę ćwiczeń, która sprawia nam przyjemność. Mogą to być sporty siłowe, tenis, aerobik, pływanie, wspinaczka wysokogórska, jazda na rowerze, bieganie lub jazda na nartach. Oczywiście są to jedynie przykłady sposobów na aktywność fizyczną. Istnieje tak wiele dyscyplin sportowych, że każdy z nas powinien znaleźć dziedzinę odpowiednią dla siebie.

Aby uzyskać wymarzony efekt należy postawić sobie cel i konsekwentnie go realizować. Pamiętajmy, że nic nie przychodzi od razu i na rezultaty należy cierpliwie poczekać. Istotnym jest, aby podczas ćwiczeń nie forsować swojego organizmu. Trening dobieramy do naszych fizycznych możliwości i wydolności organizmu. Najlepsze korzyści dla zdrowia przynosi bowiem aktywność lekka i średnia. Pamiętajmy także o przyjmowaniu odpowiednich płynów regenerujących przed i po treningu. Odwodnienie może być powodem przegrzania organizmu. Podstawowym napojem jest tutaj niegazowana lub lekko zmineralizowana woda. Jest ona odpowiedzialna za dostarczenie odpowiednich składników odżywczych do tkanek skórnej oraz mięśniowej i zachowanie odpowiedniej ilości krwi w organiźmie. Reguluje ciepło i pochłania jego nadwyżki, wydalając je przez powierzchnię skóry. Nawet niewielki nieuzupełniony deficyt wody może powodować spadek wydolności, co skutkować może udarem cieplnym. Bardzo popularne są również napoje izotoniczne dla sportowców, uzupełniające poziom elektrolitów w organizmie podczas wzmożonego wysiłku fizycznego.

(Visited 1 times, 4 visits today)

Warning: file_put_contents(): Only 0 of 42013 bytes written, possibly out of free disk space in /home/reklama/public_html/489.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Ac/ObUtils.php on line 430

Fatal error: Uncaught Exception: Comet Cache: failed to write cache file for: `/dieta-kwasniewskiego/`; possible permissions issue (or race condition), please check your cache directory: `/home/reklama/public_html/489.pl/wp-content/cache/comet-cache/cache`. in /home/reklama/public_html/489.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Ac/ObUtils.php:435 Stack trace: #0 [internal function]: WebSharks\CometCache\Classes\AdvancedCache->outputBufferCallbackHandler('<!DOCTYPE html>...', 9) #1 /home/reklama/public_html/489.pl/wp-includes/functions.php(3729): ob_end_flush() #2 /home/reklama/public_html/489.pl/wp-includes/class-wp-hook.php(286): wp_ob_end_flush_all('') #3 /home/reklama/public_html/489.pl/wp-includes/class-wp-hook.php(310): WP_Hook->apply_filters('', Array) #4 /home/reklama/public_html/489.pl/wp-includes/plugin.php(453): WP_Hook->do_action(Array) #5 /home/reklama/public_html/489.pl/wp-includes/load.php(679): do_action('shutdown') #6 [internal function]: shutdown_action_hook() #7 {main} thrown in /home/reklama/public_html/489.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Ac/ObUtils.php on line 435